Zapraszamy na wywiad




Z nauczycielem za pan brat.


Wywiad z Panią ALEKSANDRĄ PINEDO SANCHEZ  – nauczycielem biologii
 w Gimnazjum nr 9 w Gorzowie Wlkp.



Ikropka: Gdzie Pani spędziła  ferie? W domu czy na wyjeździe?


Pani: Ferie spędziłam w domu i poza domem.


I: Od ilu lat Pani pracuje w naszej szkole?


P: Pracuję tu tak długo, że już nie pamiętam, musiałabym policzyć.


I: Jakie są Pani zainteresowania?


P: Mam bardzo różnorodne zainteresowania, oprócz tego, że lubię biologię i jestem pozytywnie nastawiona do wszelkich rodzajów przyrody, to też uwielbiam muzykę, sztukę, czytam książki, chodzę  do kina i filharmonii.


I: To w takim razie, jaka muzyka Panią interesuje?


P: Każda. Przede wszystkim taka, dzięki której można się poruszać i dostarczać sobie pozytywnych emocji. Lubię taką, która powoduje, że ludziom same nogi chodzą do tańca, poza tym uwielbiam koncerty muzyki poważnej, ale słucham też hip hopu, bo słuchają go moje dzieci, więc lubię właściwie każdy rodzaj muzyki.


I: Czy lubi Pani czytać książki?


P: Owszem, lubię książki biograficzne, które oprócz tego, że niosą ze sobą informacje rzeczywiste, podparte są beletrystyką, czyli takie opowieści o ludziach, którzy dokonali czegoś ciekawego i to jest bardzo interesujące. Z autorów, których szczególnie lubię polecam Kena Folletta, który pisze świetne książki szpiegowskie i kryminalne.


I: A przeczytała Pani jakąś ostatnio?


P: Tak. Właściwie to ja zawsze czytam książki, ale czytam kilka równocześnie, więc nie zawsze jest dla innych ciekawe to, co dla mnie jest interesujące.


I: A woli Pani kino czy teatr?


P: Częściej mam do czynienia z kinem, ale teatr też mi się podoba, chociaż nie jestem tam częstym gościem.


I: W jaki sposób Pani się relaksuje po szkole?


P: Mam psa, więc chodzę z nim na spacery. Bardzo lubię z nim chodzić do lasu. Czasami bywam też na siłowni, lecz zdarza się też, że nic nie robię.


I: A jak się wabi Pani piesek?


P: Wabi się Frida.


I: Jaką formę aktywności Pani preferuje?


P: Bardzo lubię jazdę na rowerze i pływanie.Kiedyś jeździłam na nartach, lecz nie jestem dobrym narciarzem, ale fajnie jest być w górach i zjeżdżać na nartach, niestety mam lekką kontuzję kolana, to w tym roku nie mogę sobie na to pozwolić.


I: Kim z zawodu chciała Pani zotać, kiedy była Pani dzieckiem?


P: Tak jak wszyscy: policjantem, strażakiem, a tak naprawdę chciałam się zajmować genetyką, może nie byłam wtedy małym dzieckiem, ale bardzo mnie interesowało tworzenie nowych ras, oczekiwanie, że może się będzie decydować coś przy moim udziale, ale losy pokierowały inaczej i jestem nauczycielem, choć nie żałuję tego.


I: Czy przytrafiła się kiedyś Pani w szkole jakaś ciekawa historia, sytuacja?


P: W szkole codziennie dzieje się coś fajnego, dlatego lubię być nauczycielem. Codziennie każda klasa przychodzi i ma zestaw nowych pomysłów, każdy ma coś do zrobienia, dlatego opisywanie różnych, dziwnych historii w czasie tylu lat pracy zajęłoby dużo czasu.


I: Tak, dlatego życzę Pani miłej pracy i bardzo dziękuję za wywiad.

Blanka Adamska z kl.2d

Komentarze