Instax mini 9

Cześć!
Opiszę dzisiaj Wam, po dłuższej mojej nieobecności, aparat FUJIFILM Instax mini 9.

Zacznijmy od wyglądu.
Jest to dość mały aparat w różnej kolorystyce. Na obiektywie jest pięć opcji oświetlenia zdjęć oraz lusterko do selfie. Ma dużą lampę błyskową, a obok niej wizjer. Pod nim znajduje się migawka. Na górze jest „drukarka” – z niej drukują się zdjęcia. Tył aparatu ma otwór na wkłady, licznik zdjęć i lampkę, która ładuje lampę błyskową. Do zestawu jest dodany pasek w kolorze aparatu.





Najczęstszym zadawanym pytaniem jest CZY W ZESTAWIE ZNAJDUJĄ SIĘ WKŁADY?
To już zależy od zestawu, jaki przygotował producent. Aparat z wkładami można kupić w różnych sklepach. Ja taki kupiłam w MediaMarkt. Oczywiście można kupić sam aparat bez wkładów, ale komu się to opłaca.
Następnym pytaniem, jakie sobie zadajemy to CZY TAKI APARAT POSIADA WKŁADY Z TUSZEM?
Aparat nie ma tuszy i nie grozi nam to kolejnym wielkim wydatkiem. Jest to dość dziwne, że aparat drukuje nam zdjęcia bez tuszy w środku i jest to bardzo zagadkowe.


Przejdźmy do praktyki
Na początku pokaże Wam zdjęcie z instrukcji, jak powinno się robić zdjęcia.

Zdjęcia wychodzą naprawdę przepiękne, ale… 
musimy pamiętać o tym, aby ustawił się zoom. 
Jest to krótki okres czasu, aby aparat ustawił zoom. Ustawienie zoomu jest widoczne, więc nie musimy się martwić, że zrobimy nieostre zdjęcie. 
Gorzej jest z ustawieniem danego oświetlenia zdjęcia. Jeżeli wybierzemy opcję Hi-key, zdjęcie będzie wręcz białe, a jeżeli wybierzemy opcję z domkiem to nasze zdjęcie będzie mało oświetlone (jeżeli robimy zdjęcie 
z taką opcją wieczorem, poleca się opcję ze słoneczkiem). Ale aparat nam pomaga wybrać opcję oświetlenia. Powyżej obiektywu znajdują się dwa otwory, 
służą one do odczytu oświetlenia środowiska. 
Po odczycie najlepsza opcja do wybrania będzie zaznaczona kolorem czerwonym. Taki tryk-myk…

Teraz, czy zdjęcia wyjdą już gotowe? Nie, wkład potrzebuje kilku minut, aby się koloryzował. To tym czasie nasze zdjęcie będzie gotowe.

Oto kilka, które wykonałam ja i mój brat:




Czego nie robić z wkładami przy i po wydrukowaniu zdjęcia?
Nie można:
  1. Ciągnąć na siłę drukującego się wkładu.
  2. Wachlować.
  3. Pozostawiać na kaloryferach.
  4. Jeść, gryźć.
  5. Odrywać paska z tuszem.
  6. Pozostawiać na słońcu.
  7. Ciąć.


Nieudane zdjęcia, niepotrzebny wydatek

Mam kilka zdjęć, które mi nie wyszły. Oto one
Czemu mi nie wyszły?
a)      wachlowałam

  b)      ustawiłam za mocne oświetlenie

c)      robiłam zdjęcie w lustrze (NIE RÓBCIE TAK, BO SKOŃCZYCIE JAK JA: WYŚMIANA PRZEZ MAMĘ, haha).


Mam nadzieję, że w jakiś sposób pomogłam Wam w podjęciu trudnej decyzji o kupnie takiego aparaciku. W razie pytań zadawajcie je w komentarzach.

Do usłyszenia!

Angela

Komentarze

  1. WOW ! CO ZA FAJNA REDAKCJA ! NAJLEPSZA W GORZOWIE




    Koperek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad w postaci krótkiego komentarza.